akele mfl.

Hjem Forum Åpent forum belønning vs trøst akele mfl.

#2147441 Rapporter misbruk

leonberger
Participant

Tusen takk til alle for svar her….Trenger virkelig hjelp til å «finne på noe» for å forbedre mitt problem; ….eller rettere sagt min hunds problem (som også blir mitt fordi jeg får en handlingslammet fjern hund), er at hunden reagerer med slik frykt, selv når smellet kommer mange mange mange mil unnafra. Dvs at han skiller skudd og fyrverkerilyder som jeg selv knapt hører.

Jeg sendte samme spørsmåll inn til «spørsmålog svar» til klikkerekspertene. Da fikk jeg godt forklart ekstinksjonsprinsippene. Disse forstår jeg og kunne mye av fra før, men får problemer med å bruke pgadet jeg skriver ovenfor.

Men problemet mitt blir da at det er vanskelig å legge opp til at vi skal begynne på et slikt nivå at hunden kan spise eller være uberørt selv om lyden oppstår. Da må jo skuddet komme i alle fall fra helt andre kant av oslos grenser eller helst utenifra Oslos grenser. Litt vanskelig og kontrollere forutsi og legge opp til.

Noen forslag?

Jeg har brukt kasett lyd. men han reagerer mindre når det ikke er «the real thing». Dvs han reagerer men legger seg ned når han finne ut at lyden kommer fra min pc.