Angreb

Hjem Forum Åpent forum Mmmmm Angreb

#2136885 Rapporter misbruk

An-Li
Participant

Rigtigt! Har en ejer en så voldsomt hund, må det forventes og forlanges at han har fuld styr på sin hund….Dette er jo så ikke tilfældet i denne sag, da han jo åbenbart ikke har kunnet styre hunden selv om den var i bånd.

I sådanne tilfælde er hunden, som det jo også viste sig, livsfarlig og bør aflives.

Jeg kan godt forstå jer, der har små hunde kan blive skræmte, når i møder store, voldsomme hunde. Jeg havde en Golden Retriever, som jo ikke kan siges at være lille, men den blev flere gange overfaldet af store hunde( Rotweilere og en Schæfer) Jeg kunne bestemt ikke lide at møde store, løse hunde, da jeg jo aldrig vidste om det netop var en af disse der ville overfald Zeu, selvom der jo ikke altid var den store forskel i størrelsen.

Mit ønske er, at folk med store hunde(nok specielt hanhunde..)vil have noget mere styr på deres hunde eller i hvert tilfælde have dem i snor, så vi andre kan gå roligt tur med vores uden at frygte at de bliver overfaldet.

De sidste 2 hunde jeg har haft – fredelige hunde, begge retrievere- er flere gange blevet overfaldet, og den eneste bemærkning jeg har fået er: «Det plejer den jo aldrig at gøre!»

Men hvad kan jeg bruge det til, når jeg til sidst står med en hund der er nervøs så snart den ser en lidt stor hanhund….

Ha´ en god week-end til alle her på Canis.