Flere tanker

Hjem Forum Åpent forum Hvorfor ble det sånn? Flere tanker

#2086729 Rapporter misbruk

hir
Participant

om hvorfor det ble slik. Var det ikke noen som tok inn Banddogs, en blanding mellom Pitbull og en annen rase? Disse ble tatt inn nettopp for sin styrke og «uredde» oppførsel. Det var vel Banddogen som ble ulovlig først? Så gikk det videre til Pitbull. Nå driter jeg om hvorvidt disse rasene er farlige eller ikke, men de må være spesielle siden ingen har startet hundekamper i Norge med de rasene som allerede eksisterer her i landet. En BC egner seg ekstremt godt til gjeting, en Pitbull og dens like egner seg ekstremt godt til hundekamper. Så senest idag en annonse på nettet om valper til salgs for 3000,-, de er blanding mellom Am.staff/Rottweiler/Schæfer. Spør du meg, er ikke dette noen tilfeldig blanding. Og hvorfor ser jeg at så mange av disse rasene har kuperte ører, det er jo ikke lov i Norge.

Egentlig synes jeg alle diskusjoner om forbud eller ikke er teite. Jeg vil mye heller diskutere om hva vi kan gjøre for å få bukt med hundekampmiljøet, for dette er dyremishandlig på sitt groveste. Kun for profittens skyld.