litt uenig

Hjem Forum Åpent forum Valp og møte med voksne litt uenig

#2145139 Rapporter misbruk

Oda
Participant

Jeg slipper ikke hunden min bort til ALT, det vil si; hundejordet i frognerparken holdt jeg meg langt unna fordi det rett og slett blir for mange hunder å forholde seg til. MEN; hunden min må også lære at den ikke bare kan buse bort til hvem som helst og det lærer den best selv. En annen ting; litt brøling og legging i bakken ser jeg på som sunt (les; LITT). Det sies at hvis tispa som akkurat har født valper er mild, tålmodig og det vi kaller omsorgsfull, vil hun få frekke hunder som er vanskelig å dressere. En god hundemor skal oppdra sine barn og ikke finne seg i alt. Vår vorsther er den milde typen, og min tispe har lært seg veldig gode signaler av å møte andre hunder som tør å sette henne på plass.

En annen ting; jeg tar på meg alt ansvar hvis min hund er løs og din er i bånd og din hund angriper min. Det er MITT ansvar. Heldigvis har jeg en hund som bråsnur hvis den skal løpe bort å hilse, og jeg plystrer. Og hvis det skulle skje at hun ikke hører akkurat den gangen så får hun passe på seg selv. (mens jeg har hjertet i halsen) hehe… 🙂

Oda er forresten god til å føle på avstand om hunden er snill eller ikke. Det har fungert hittill, men den andre hunden vår er utrolig sosialt klossete – henne slipper vi ikke.