NRK

Hjem Forum Avl/Oppdrett Advarsel NRK

#2083548 Rapporter misbruk

Henriette E
Participant

Er den fungerende leder og redaktøren denne personen: kanskje du er den Mona som nå sliter med å få omplassert en rottis som du solgte til en eier som «er litt skal vi kalle det innelåst»? en rottis som er så søøøøt,»men spiser andre hunder til frokost»?

>Skrevet av MonaH, 16.01.2003 kl 11:44

>Ja, jeg har omplassert en hund (og det har jeg ikke slitt med!) – man kan dessverre ikke alltid alliere seg mot alt når man selger en valp heller, uansett hvor gode skussmål valpekjøperen har. Hadde også en «seriøs» valpekjøper som omplasserste en hund fordi den manglet EN TANN!

>

>I såfall er avlskriteriene til klubben veldig forstålig for utenforstående.

>Har nettopp vært inne på NRKs hjemmeside (stygg forresten) og la merke til at samme hannhund har 3 kull på listen. Tar man en titt på listen for godkjente hannhunder eies denne hunden av en person i avlsrådet. Er NRK blitt en forening for bukken og havresekken?

Sidene er ikke akkurat pene nei,ei heller er de i funksjon på annen front enn valpelister.Webmaster i sin tid ble visst «sparket» fordi klubben ønsket å spare penger og lage sidene selv.Ja,man ser jo hva det ble til.

Fungerende leder for NRK er pr.tiden Mona H.Sikkert flink i noe av hva hun driver med,men jeg har blitt sjokkert over å lese hennes:Redaktøren har ordet i Rottweilerposten.

Hanhunden som er far til tre kull i løpet av ett år,er jo en bra hund da.Selv med arvelige egenskaper og sykdom i seg som man kanskje burde revurdert om man ville avlet videre på.Jeg ville i alle fall ha gjort det,for om man tar en titt bakover på linjene hans,så kan man finne diverse.

En annen ting er at jeg synes man burde vente med flere parringer på samme hannhund til man ser hva den faktisk gir videre.Ikke da vente knapt ett halvt år,men ta litt tid på seg.Men så er det vel drømmen om å eie en flott avlshund da.Ikke for det,hunden er flott han,og eieren har vært meget dyktig med han.Men jeg er av andre oppfatninger når det gjelder å sette hunder ut i avl på den måten.

NRK er en klubb som jeg ikke tror vil gagne rasens fremtid på sikt.

Jeg har ikke rasen selv,men har venner som er oppdretter av rasen og som tar god avstand til hvordan enkelte opererer innen oppdrettet.Og at man fokuserer i hovedsak på HD/AD som arvelige lidelser,men glemmer andre ting som også er arvelig.