Asker

Hjem Forum Åpent forum Asker

Emnet inneholder 5 svar, har 0 stemmer og var sist oppdatert av  AnneogKarisma 12 år, 11 måneder siden

Se 6 innlegg - 1 gjennom 6 (av 6 totalt)
  • Forfatter

AnneogKarisma
    Participant

Min hund og jeg pendler til Oslo for tiden og bor i Asker tre dager i uken.

Kan noen tipse oss om fine turområder som er tilgjenglige selv etter at det blir mørkt? Vi ønsker også å finne egnet sted hvor vi kan trene lydighet. Noen tips til oss?

Vi trenger DETALJERTE veibeskrivelser 🙂 Gjerne med utgangspunkt Vettre hotell.

#2209165 Rapporter misbruk

M-lady
    Participant

Har du bil eller må du gå fra vettre hotell??

#2209275 Rapporter misbruk

AnneogKarisma
    Participant

Vi har bil så vi er ganske mobile

#2209664 Rapporter misbruk

Hanne79
    Participant

Hei!

Hva med å dra opp til Semsvann? Kjør inn ved Shell på Vettre, og opp til Asker Sentrum. Ta av mot Asker Kirke, kjør forbi kirken og inn første vei til venstre etter Jansløkka skole. Da er det bare å følge skiltene til parkeringen. Der kan du gå rundt vannet, en tur som kanskje er 5-6 km? (har egentlig ingen ide så det er bare gjetting). Dessuten så har Asker Jakt og Fiske forbund-eller hvem det nå er vært så utrolig geniale at de har gjerdet inn et stort område (på nedsiden av veien forresten- mot vannet, like ved den første feristen) som du kan slippe hunden på sånn at den får lekt med andre hunder osv.

Hvis du vil på noen «kortere» runder, så er det fint å kjøre ut til Vollen. (Bare fortsett ut slemmestadveien til Vollen sentrum og ta av mot hurtigbåtkaien.-er skiltet).

Håper dette var litt nyttig 😉

#2209699 Rapporter misbruk

M-lady
    Participant

Hei igjen! Det med opplyste skogsveier i Asker har jeg lett etter selv. Runden rundt Semsvannet som var nevnt her er veldig bra på dagtid, men den er ikke opplyst på kvelden, og det blir ganske så mørkt!!

Jeg vil anbefale deg å kontakte kommunen eller gå på et bibliotek/bokhandel for å se på noen kart. Jeg vet om to opplyste veier, den ene går ved Asker Golfbane og er en lysløype. Den andre går ved Borgen/vardåsen og over mot der Tomra ligger. Denne veien går ikke i sirkel, så der må man gå først fram, og så samme vei tilbake. Det er jo alltid kjedelig… Jeg sitter med et turkart foran meg som heter «Oslo Vestmark» og som er bra for oss i Asker. Kan anbefales!!

Treningsplasser finens det jo en hel del av, ingen grunnt il å legge skjul på at Asker kommune har litt penger, og de bruker mye penger på å holde treningsplasser opplyste om vinteren. Ved Borgen skole er det en kjempefin plass. Den er opplyst, og ligger dessverre noe nærme veien, men det er gjerdet inn. Lykke til med letingen!!

#2209848 Rapporter misbruk

AnneogKarisma
    Participant

takker så mye til begge to.

Vi skal prøve alle de steder som dere anbefaler.

Men der er bare å komme med flere tips om noen andre skulle ha det. Kjekt om dere kommer med like detaljerte beskrivelser som her. Asker er et sammensurium av veier og rettninger 🙂

Se 6 innlegg - 1 gjennom 6 (av 6 totalt)

Du må være logget inn for å svare på dette emnet.