Lopper, igjen…

Hjem Forum Åpent forum Lopper, igjen…

Emnet inneholder 13 svar, har 0 stemmer og var sist oppdatert av  BuffyZ 14 år, 3 måneder siden

Se 14 innlegg - 1 gjennom 14 (av 14 totalt)
  • Forfatter

BuffyZ
    Participant

Eller?? Vet ikke jeg… Sist var det Liss som slet med udyra, nå tror jeg det er oss.. Har store røde flekker over beina og det KLØR!!! Buffy klør jo alltid, så om hun reagerer på dyra, vet jeg ikke..

Men, det rare er… Jeg finner ikke en j**** loppe!! Har sett i senga vår, på teppene Buffy ligger på og alt, men finner INGENTING!!

Hva annet kan dette være?? Noen tips??

Og, HVIS det er lopper, da bruker jeg Exspot?? Og hvor lenge på evnt sengeklær være frosset? Vasket?? Hva da!!!! hehe… Har ikke hatt kryp på Buffy før, og hjemme var det mamma som tok seg av loppene på katta… hehe

SKal ta en titt på teppet Buffy ligger på nå, og se om det er noen fæle kryp der.. hihi

Marit, som KLØØØØØR!

#2118520 Rapporter misbruk

Elaine
    Participant

Hei!

Dette kan være fuglelopper, er ikkje heilt sikkert, men dei klør noko veldig.

#2118539 Rapporter misbruk

Ine
    Participant

Jeg har akkurat det samme. Innbiller meg at det er enten fuglelus/lopper eller hva det heter, eller rett og slett edderkoppbitt. Det ser ut som tre eddiser har tatt turen fra ankelen til lårene mine, og det klør ganske bra ja. Bikkja klør derimot ikke mer enn normalt 🙂

#2118544 Rapporter misbruk

nemi
    Participant

Har du badet i ferskvann i sommer?

Da bør du ta en titt her: (grøss)

http://www.adressa.no/sommer/article.jhtml?articleID=433252

#2118570 Rapporter misbruk

trillelaks.com
    Participant

>HEi!

Er det mulig at det kanskje kan være mygg eller knott stikk?

Etter at jeg og min hund hadde vært på fisketur i Finnmark der det er MYE mygg, hadde hunden røde «sår» etter mygga… noe lignende som din hund kanskje…?

Myggstikkene så ivertfall mye verrre ut på hunden en det så ut på meg.. (røde små blemmer nesten)

BERNER`S MAMMA

#2118568 Rapporter misbruk

trillelaks.com
    Participant

HEI IGJENN..

Det er foresten også mulig at en hund får slike sår og eller utslett dersom den har vært i «brennæsle».(planten som brenner når du kommer anni den…høysesong for den n¨å….)

Typsik for dette er dersom du bare finner sår utslett på undersiden av hunden, og ikke noe særlig på ryggen…

BERNER`S MAMMA

#2118606 Rapporter misbruk

BuffyZ
    Participant

Heisann!

Mygg er det nok ikke nei… Buffy klør alltid, men merkene JEG har på leggene er definitivt ikke mygg.. Myggstikkene blir borte etter en dag eller så, dette blir bare værre…

Etter en diskusjon med min far har vi på en måte kommet frem til at det KAN være klegg… KAnskje.. hihi… Så, får se..

Marit

#2118607 Rapporter misbruk

BuffyZ
    Participant

iiiiihh, æsj så ekkelt.. Inn i huden!! yeak!

Men, uansett.. Jeg bor langt sør for Trøndelag, om det er slike larver her vet jeg ikke… Men, hvis det skulle vært larver, burde ikke da alle som badet samtidig hatt sånne bitt?? Det er jo bare meg!

Vet at myggen er mer glad i meg enn i mange andre, men hvordan dette er med feks klegg, larver eller andre krek, vet jeg ikke.. Uansett er det kun jeg som har stikk.

Og ang lopper så VET jeg der at loppene heller ikke biter alle. Da jeg bodde hjemme var det kun pappa og jeg som slet med utslett, mamma og min bror slapp unna.. så…

Men, larver??? ÆSJ!!!

Hilsen Marit som en kort tid vurderte å dra på bading, men er nå blitt mere usikker… For, tenk på hva disse larvene kan gjøre mot Buffy da!!! hihi

#2118651 Rapporter misbruk

Kikkia
    Participant

Høres ut som fuglelopper dette her. Har du sett om du har noen forlatte fuglereder i nærheten? Som regel vil ikke hunden få noe særlig kløe , men enkelte av oss tobente kan være mer «allergiske » enn andre for disse loppebitta. Vask hund og sengetøy, rengjør som vanlig tepper og gulv, bur osv. Disse bitta klør for j….. og kanskje liten trøst de pleier å bli borte i løpet av fjorten dagers tid… Hvis du har aloevera spray i huset bruk gjerne den, har en som heter Peace & Kindness ( inneholder aloevera og sølv) som er helt utrolig på kløe. Denne sprayen brukes på eksem, åpne sår, sopp, innsektsbitt etc, se etter den på utstillinger! Den kan leses om på http://www.chrissystems.com

#2118659 Rapporter misbruk

Lissi
    Participant

..fuglelopper du har fått ja 😉 Jeg får ofte det, hvis jeg har vært i hagen eller noe..da våkner jeg med en fryktelig kløe..irriterende! Eurax hjelper hvertfall mot kløen;-)

#2118704 Rapporter misbruk

BuffyZ
    Participant

Etter mye leting har det enda ikke dukket opp lopper i hverken seng eller andre plasser Buffy ligger, så dette svekker muligheten for lopper betraktelig. Skal godt gjøres å ikke finne EN ENESTE av de krypa… hihi

Men, i avisen idag stod det om slike larve saker her også… Riktig nok ikke i det vannet vi har badet i, men i nærheten.. Så muligheten for at det KAN være larver er nok desverre der… *grøss*

Så, vi får se om jeg bader noe mere med det første!! hehe

Hilsen Marit

#2118860 Rapporter misbruk

Kikkia
    Participant

Må bare få sagt at du skal ha utrolig superøyer hvis du skal få øye på fuglelopper. de er meget vanskelig å finne med det blotte øyet.

#2118875 Rapporter misbruk

Bakero
    Participant

Hei,vi og har vært plaget av det samme.

Vært år,særlig på våren når fuglene har lagt egg har de kommet,først på hundene og så på oss.

Vi måtte dra til dyrelegen og der ga de alle hundene en sprøyte,og måtte tilbake etter 14 dager og re-vaksineres.(Hvis de ikke får sprøyte blir de som regel ikke kvitt det)

Vi hadde hundene noen timer i hundegård og da fikk de det med en gang,det ente med at vi måtte vaske hundehuset og vegger i hundegården + si til naboen som hadde katter og hund at han burde ta seg en tur dit med sine dyr,veldig ofte er det kattene som smitter hundene med det (Og fugler såklart).

Vi måtte også vaske sofaen og hundenes vanlige liggeplasser..tepper og liknende.

Nå har vi flyttet fra landet og er kvitt plagen:)

MVH Jan og Monica

#2118898 Rapporter misbruk

BuffyZ
    Participant

Har aldri hatt problemer med å se dem etter katta hjemme, så regner med det ikke er noe problem her heller…

Og siden jeg ikke får nye bitt hver natt, regner jeg med det er noe annet…

Marit

Se 14 innlegg - 1 gjennom 14 (av 14 totalt)

Du må være logget inn for å svare på dette emnet.